به بهانه بررسی بودجه ۹۸ در مجلس : در راستای جلوی گیری از هدر مندی یارانه ها در حمایت از تولید  خارجی

اقدامی انقلابی و برنامه ریزی مثال زدنی که در تاریخ سی و چند سال گذشته بودجه ریزی کشور بی مانند می تواند باشد

در راستای جلوی گیری از هدر مندی یارانه ها در حمایت از تولید  خارجی  ،  نمایدگان دلسوز و متعهد ملت اقدامی انقلابی را رقم می زنند .

بر اساس گزارش های نادرست و آبکی ، دولت و مجلس در تصمیم مشترکی ،  برنامه ریزی مشترکی را  به جلوگیری از خروج ارز از کشور و  و برای اولین بار و در راستای  منافع عمومی و ملی و با حمایت از تولیدات داخلی تنظیم نمودند .

بر همین اساس مقرر گردیده است که مابه التفاوت نرخ ارز حمایت از تولید داخلی ۴۲۰۰ تومانی با نرخ صادراتی نیما ۸۱۰۰ تومانی که عبارتست از ۳۹۰۰ تومان در هر دلار ، من بعد از بیت المال برای خارجی ها کارسازی نشود و کلیه اقلام وارداتی کشور با همان نرخ صادراتی نیما تخصیص ارز شود .

حجم اندوخته و یا ذخیره ریالی این تصمیم بر اساس ماهیانه ۳ و نیم میلیارد دلار واردات عبارتست از ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد می گردد که میزان یارانه پرداختی به حامل های انرژی و سایر مواردی که وارداتی نمی باشند در این محاسبه و اندخته مورد توجه نمی باشد  و بر همین اساس که کلیه کالاها و خدمات مورد مصرف اقشار مردم بر اساس نرخ واقعی – شاید ۵۲۰۰ – در اختیار مردم قرار می گیرد  تا تاثیری در معیشت  مردم و تورم  نداشته باشد .

اصلی ترین بخش این تصمیم قهرمانانه که کام مردم را شیرین و موجب جوانه  زدن نهال  امید به تدبیر و پیشرفت خواهد شد ، تخصیص مبالغ ذخیره شده به بخش های ارزشمند زیر می باشد .

  • اختصاص ۳۰% از یارانه های هدر شده در گذشته به اقشار کم درآمد ، تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و دهک های فقیر جامعه از محل این مدیریت هدر رفت با افزایش میزان یارانه به میزان ۴۵۵ هزار تومان هر نفر که افراد تحت پوشش آن بیش از ۹ میلیون نفر می باشند . رقم اختصاصی برای این بخش طبق برآورد ۴۰۸۰ میلیارد تومان در ماه می باشد .
  • تخصیص ۲۴ % از این هدر رفت ها به حمایت از تولید ایرانی که رقمی معادل ۳۲۶۴ میلیارد تومان در ماه بوده و در انتخاب تولید کنندگان مورد نظر این بخش که بتوانند از این کمک های بلاعوض استفاده نمایند شاخص هایی چون تکنولوژی ، امنیت غذائی ، دانش بومی ، تقویت صادرات  ، اشتغال و حداقل وابستگی به ارز های نفتی می باشد .
  • بخش سوم مورد توجه این برنامه که ۲۰ % از منابع ذخیره ای را شامل می شود و مبلغی نزدیک به ۲۷۲۰ میلیارد تومان در ماه می باشد تقویت موضوع بازسازی و نوسازی مسکن و حمل و نقل و سلامت می باشد .
  • دیگر موضوع مغفول مانده در سنوات گذشته که با مهری های پی در پی در حمایت مواجه بوده است توسعه زیرساخت های حمل و نقل و ارتباطات می باشد که ۱۲ % از این هدرمندی های گذشته را جذب خواهد نمود و رقمی بالغ بر ۱۶۳۲ میلیارد تومان  در ماه می باشد  و امید است با این بودجه بتوان در کلان شهرهای کشور دغدغه ای برای تامین مالی پروژه های مترو و ناوگان عمومی نداشته باشیم و حمل و نقل ریلی ما توانائی احیای راه ابریشم را در کریدور های شرق و غرب و شمال و جنوب ترانزتی داشته باشد .
  • تحقیق و پژوهش نیز از این درز گیری هدر رفت بی نصیب نمانده و ۹ % به بنگاه های به دور از  ژن خوب که در حوزه های فناوری و تکنولوژی های نوین ،  دستاوردهای ارزشمندی را برای  تحقق برنامه چشم انداز خواهند داشت بلاعوض اختصاص می دهند که رقمی بالغ بر   ۱۲۲۴ میلیارد تومان در ماه می باشد .
  • بخش آخر تقویت سرمایه گذاری های خارجی برای تامین امنیت موارد مصرفی و احیای دیپلماسی اقتصادی بوده و بر همین اساس مبلغی معادل ۵ % پس انداز دور ریز اختصاص داده شده است که معادل ۶۸۰ میلیارد تومان در ماه می باشد .

خواب دیده این طرح معتقد است که با اجرای دقیق و به دور از فرصت طلبی و سهم خواهی های افراد . . . .  دستاوردهای ارزشمندی حاصل خواهد شد که همه آنها موجب  تقویت اعتماد عمومی و خودباوری ملی می گردد که مختصری از آنها عبارتند از :

  • کاهش فاصله طبقاتی و تقویت قدرت خرید اقشار ضعیف و کم برخوردار .
  • افزایش قدرت تولید و رقابت محصولات صادرات محور که موجب افزایش درآمد عمومی و ملی می گردد .
  • درمان بیماری های اقتصادی و اجتماعی و . . . بیماری ها .
  • کاهش هزینه های ارتباطی و سهولت دسترسی به مقاصد .
  • تقویت قدرت دیپلماسی کشور و رشد علمی و فناوری و . . . . هزاران نتیجه مطلوب دیگر که خارج از این خواب نیم ساعته است .

البته همه این ها بستگی به نرخ زرشک دارد  .

 

دی ۱۶, ۱۳۹۷


نظرات بسته شده است



استفاده از کلیه مطالب پایگاه اطلاع رسانی علی رضوانی زاده با ذکر منبع بلامانع و در غیر این صورت مجاز نمی باشد.